Breath of Life
follow Dboard review entry linkies about


Yuyaa // 18 yo // engineering and computer science student
template by : leejaehyun
2weeks bf VS puppy love[3]
Monday 28 May 2012 • 20:42 • 0 comments




Kelas yang boring dan dihandle oleh Prof. Andrew itu akhirnya berakhir jua setelah hampir satu jam setengah berlangsung di dalam dewan kuliah yang berhawa dingin. Eh, memanglah berhawa dingin. Ada ke yang tak ada air-cond?Rasanya tak ada.Sara merasakan ada orang memanggilnya. Siapa lagi  kalau bukan Farhan. Ah, nasib badan kau lah Sara diminati peminat macam Farhan. Pandai-pandailah kau handle kes ni. Tapi, jangan sampai terjatuh cinta pulak. Tapi, kalau jatuh cinta pon, apa salahnya. Kau tu bukan ad pakwe lagi.
            “Kaisara, malam ni dinner dengan I.” ajak Farhan setelah Kaisara berhenti dan menoleh kearahnya.
            “Dinner?Tak nak lah.Busy sikit.” Dalih Kaisara.
            “Boleh lah.I jemput U kat rumah okay?” pujuk Farhan lagi.
            “U nak datang rumah I? “ Tanya Kaisara. Terkejut sebenarnya.
            “ Yupt. Why?” Pelik.
            “ Mama I tak kenal U. Mama I tak suka orang yang dia tak kenal datang rumah.” Macam pelik je alasan Kaisara ni. Tapi, ada dia kisah?Dia tak kisah pun.Asal Farhan tu tak kacau dia sudahlah.
            “ Tak apalah. I pergi jemput U. Sambil-sambil itu, boleh I kenal mama U.”Aduh. Si Farhan ni tak faham-faham lagi ke. Aku nak bagi alasan apa lagi hah. Monolog hati kecil Kaisara.
            “ Farhan, I tak nak. I letih.”Kaisara sudah mati akal.
            “Kiera, please!Dinner kat rumah I eark.”
            “Kat rumah U lagi lah I tak nak.”Jujur jawapan Kaisara.
            “I dah cakap kat mama I, Kiera.”Sekali lagi Kaisara terkejut. Gila apa jantan ni. Sesuka jiwa dia cakap kat mama dia. Tapi, siapa suruh dia cakap awal-awal lagi kat mama dia.
            “What?” saja Kaisara nak tekan kuat-kuat perkataan tu. Kalau boleh, dia nak bagi satu kolej dengar.Biar Farhan tahu betapa terkejutnya dia.
            “Yupt. Please.” Rayu Farhan.
            Kaisara yang baru sahaja mahu membuka mulut tiba-tiba terkejut apabila terasa pinggangnya telah dirangkul seseorang. Farhan juga mempamerkan riak muka yang sama. Kaisara menoleh. Ah, Ashraf rupanya. Bersyukur Ashraf datang tepat masanya. Tapi, kot ya pun nak berlakon, tak yahlah peluk-peluk macam ni. Getus hati Kaisara.
            “Hello brader, dah tak ada perempuan lain lagi ke nak kacau, sampai ambil girlfriend orang ni?” terkejut juga Kaisara mendengar kata-kata Ashraf. Hah, lakonan yang baik Ashraf. Tak sia-sia usaha sepupu kau.
            “Kau ni siapa?Aku kenal kau ke?Kau tak payahlah nak kacau urusan aku.” Bicara Farhan. Lebih kepada amaran sebenarnya.
            “Brader, aku memang tak kenal kau.Dan aku pun sebenarnya, tak nak kacau pun urusan kau.Tapi, kalau kau kacau hidup aku, memang aku kena masuk campur.”  Bidas Ashraf. Tangannya masih lagi merangkul pinggangnya Kaisara.
            “Eh brader, ada aku kacau hidup kau ke?Buang karan aja kacau hidup kau.” Ah, bibit pergaduhan dah nak bermula. Janganlah dia orang bertumbuk sebab aku. Eh, terlebih poyo pulak si Kaisara ni. Tak ada maknanya diorang nak bertumbuk sebab kau Cik Kaisara.
            “Kalau kau kacau Sara, meaning kau dah kacau hidup aku. U know why? Sebab Sara adalah hidup aku.”Terkedu sebentar Kaisara.Perasaan terharu menyelinap kedalam sanubari Kaisara.Ahh.Ni lakonan je.Tak perlulah aku lebih-lebih pulak.Ingatan Kaisara kepada dirinya sendiri.
            “Owh.Macam tu? So, aku pun boleh kata yang Kiera adalah hidup aku sebab aku pun betul-betul cintakan. Lagipun, tak ada pulak Kiera kata dia dah ada boyfriend.                      
            “Yes! He’s my my boyfriend! Dah Ash, jom pergi.”Kaisara akhirnya bersuara.Mematikan segala perkataan yang bakal keluar dari mulut Farhan.Jari jemari Kaisara dan Ashraf saling berpaut. Kaisara sudah tidak memikirkan apa kata Ashraf. Asalkan lakonan dia dan Ashraf menjadi sudahlah.Lagipun, tadi Ashraf juga yang peluk dia dulu.Takkan lah dia nak pegang tangan sikit pun tak boleh.
            “Kiera, I tunggu U break up dengan lelaki tu.” Jerit Farhan. Tidak menghiraukan keadaan sekeliling.Kaisara mempercapatkan langkahnya.Tangannya masih lagi menggenggam erat tangan Ashraf.Di pertengahan jalan, Kaisara melepaskan tangannya dari genggaman Ashraf.
            “Thanks sebab tolong tadi. Tapi, saya tak suka awak panggil saya Sara. Please respect me.” Bicara Kaisara lembut.
            “Okay. Lain kali aku tak panggil lagi.”
            Usai berbicara, mereka terus berjalan.Masing-masing membawa haluan sendiri.Seorang ke kanan, seorang ke kiri.Seorang ke kafe, seorang ke perpustakaan. Tahu-tahu sendirilah siapa yang ke kafe tu.


PAST
FUTURE